zaterdag 19 mei 2012

Vooruitblik op Halve Triatlon Leuven

Morgen zakken we af naar Leuven voor de eerste serieuze wedstrijd van het jaar over de 'halve' afstand, met een extra lange zwemproef (2500m), een ingekorte fietsproef (80km) en een iets kortere loopproef (20km). BrTC-lotgenoten zijn Luc, Luk, Mike en PeterVB.

Gisteren ben ik nog langs de huisdokter geweest voor een ultieme oplossing voor mijn sinusprobleem dat me al 3 weken slapeloze nachten, vermoeidheid en hoofdpijn allerhande bezorgt. Ik had niet verwacht dat het nog iets zou uithalen voor zondag maar de medicatie werkt ongelofelijk goed en ik stond deze morgen al op als een nieuwe mens. Hopelijk wordt de hinder nog verder gereduceerd richting morgenvroeg, zodat ik me toch fit voel aan de start. Het zou een onverwachte meevaller zijn.

Leuven was sowieso ingecalculeerd als een trainingswedstrijd, vooral om die lange zwemproef eens te ervaren richting volgend jaar, maar ook om te zien waar we staan voor de grote afspraken later dit seizoen. Ik ben heel goed uit de winter gekomen maar ziekte tijdens de stage en de problemen van de laatste weken, hebben me zeker wat op achterstand gezet.

Het parcours moet me wel liggen. De lange zwemafstand mag zeker geen probleem vormen, al ga ik me serieus sparen voor het vervolg. Ik hoop op een 40tal minuten uit het water te zijn. De fietsproef is relatief vlak met een paar korte venijnige hellingen die me wel moeten liggen puur op de power. Ik denk niet dat ik aan 36km/u gemiddeld ga geraken met deze vorm maar op een 2u25 moet ik toch vrij ver gevorderd zijn. Rest me dan nog te zien hoe het met de fysiek, de benen en de sinussen staat voor het loopnummer. Alles bij elkaar zal het een eindtijd rond de 5 uur worden denk ik, zonder in het rood te gaan. Maar ik zal al heel blij zijn als ik gezond aan kom gezien de problemen van de laatste 1,5 maand. Het zou me in elk geval goeie moed geven voor de rest van het seizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten