maandag 14 mei 2012

Geel trio podium gemist

Noem het een teleurstelling, noem het een tegenvaller ... We zijn op 2 minuten van de tweede plaats gestrand in de trio wedstrijd van Geel. Twee minuten die ik trager gezwommen heb dan normaal (27 minuten seg! vreselijk), 2 minuten dat Vanessa heeft moeten wachten in de penaltybox na een discutabele gele kaart van Luc tijdens het fietsen. We zullen het nooit weten. Vanessa heeft wel zo waanzinnig hard gelopen dat ze misschien wel 2 minuten sneller was dan ze 9 van de 10 andere keren zou doen (het zal die hotdog geweest zijn), dus ja ...

Het ergste voor mij was wel dat ik voelde alsof het zwemmen goed ging. Normaal moet ik een vlotte 24-25e uit mijn Sailfish-mouwen schudden dit seizoen, het werd een 27er. De gezondheidsproblemen van de laatste weken beginnen blijkbaar toch ook hun tol te eisen. De laatste 3 nachten verschrikkelijk gezweet, keelpijn, hoofdpijn, oogpijn, ademhalingsproblemen, zelfs tandpijn. Het begint alles weg te hebben van een chronische sinusitis, niet onbekend bij astmalijders. En de grote boosdoener is ongetwijfeld meneertje chloor.

Ik ga straks in de sinutab en spray vliegen, morgen best even langs de dokter best denk ik, en dan hopen tegen zondag over voldoende zuurstofcapaciteit te beschikken om de start van Leuven te halen. Zo heeft het momenteel echt geen zin, ik haal mijn niveau niet en zit veel sneller kapot dan normaal, los van de goede hartslagen en conditie.

Eerst zondag proberen klaar te geraken, en dan proberen er iets op te vinden in het zwembad (neusknijper, geen rugslag, geen keerpunten). Als zondag niet lukt, zal het mikken op Bütgenbach worden eind juni...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten