vrijdag 17 mei 2013

Lanzarote - Dag 7

De laatste dag voor race day ...

Vanmorgen alle materiaal in de juiste zakjes gestoken en deze middag tegen 15u naar Puerto del Carmen gereden om mijn fiets, run bag en bike bag in te checken. Vanessa en Bjorn zijn terwijl supporter Peter Poppe gaan ophalen aan de luchthaven voor zijn 4daagse trip.

Uiteindelijk heb ik een klein half uur staan aanschuiven in een lange rij alvorens mijn fiets en helm gecontroleerd worden. Eerst even de rode zak met loopgerief opgehangen aan het haakje met mijn nummer, en dan de plaats voor mijn fiets gaan zoeken. Dit was geen sinecure in dit grote veld aangezien de nummering niet overal even logisch was. Fiets aan de haak, bandjes beetje afgeladen en dan goed memoriseren waar ik sta: links de bowling, rechts het boompje. 

Mijn zak met fietsgerief ben ik gaan ophangen op het strand. Wanneer we uit het water komen (via de douche), moeten we daar onze zak oppikken en ons in de grote tent omkleden alvorens naar de fiets te lopen. Tussen tent en fiets zitten toch zeker 150m waarvan nog een stuk over het zand omhoog. Morgen er dus aan denken om mijn fietsschoenen nog niet aan te doen en op mijn sokken door het zand te lopen om problemen met de schoenplaatjes (en de kuiten) te vermijden.

Na het inchecken zijn we nog even een rustig terrasje gaan doen in Playa Blanca. Daarna een gezonde portie pasta en vanavond nog rustig enkele dingen met de supporters overlopen. Wat moet ik morgenvroeg nog meenemen, waar kunnen de supporters gaan kijken naar het fietsen en wat moet er aangegeven worden in de bevoorrading bij het fietsen ...

Het begint te kriebelen, tijdig bed in vandaag en dan die 3,5 jaar voorbereiding omzetten in hopelijk een succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten