donderdag 16 mei 2013

Lanzarote - Dag 6

Vandaag begon de dag zoals voorspeld met een stevige regenbui. Het trok echter al vroeger open dan verwacht en tegen de middag zaten we terug in het zonnetje.

Tegen 14u zijn we naar Club La Santa gereden voor mijn registratie. Nummerbandje gekregen, goodiebag, nog een handdoek, visor en t-shirt gekocht en even langs de expo gegaan. Ondanks de gezellige drukte, stelt de expo echt geen bal voor. Allemaal zo wat rommelkraampjes met goedkope en hele dure prullen maar niks wat echt de moeite is. (Nee zo erg als Sint-Jobse markt was het nu ook weer niet)

Om 15u was er een Engelstalige atletenbriefing. De Deense speaker van dienst bracht de boodschap nogal droog met al even droge humor, en ik heb nipt ontweken om de slaap te vatten. Gelukkig heb ik nog een paar interessante weetjes bekomen die niet in de atletenbriefing op papier stonden. Zo is er een stuk in het parcours waar het toegelaten is om links te rijden wegens het slechte wegdek (buurt Nazaret). En op het loopparcours kom je 6x voorbij een bevoorradingspost waar je drinken en eten mag aannemen van supporters. Dat kan me zeker van pas komen afhankelijk van de weersomstandigheden.

Het weer voor zaterdag zou zijn zoals vandaag maar wel volledig droog. Bewolkt in de voormiddag en zonneschijn in de namiddag met een stevig 'briesje' en temperaturen tot 23-24 graden. Al bij al ga ik daar zeker niet over klagen.

Vrijdag moet ik fiets en attributen gaan inchecken en gaan we supporter Peter nog ophalen op de luchthaven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten