donderdag 7 maart 2013

Vertrouwen tanken

Nog ruim 70 dagen te gaan en het vertrouwen begint te groeien.

Ik beperk me nu nog tot 2 zwemtrainingen per week om tijd te maken om meer te fietsen en lopen. Op vrijdag zwem ik nog een 5tal kilometer en dan tussendoor nog ergens 2 a 3,5km afhankelijk van de tijd. Ik zwem nu echt economisch naar mijn gevoel tegen een deftig tempo dat ik lang kan volhouden zonder echte inspanning. Nog een beetje onderhouden met hier en daar een prikkel en we maken ons geen zorgen.

De laatste weken heb ik het geluk gehad een resem lange ritten (4 tot 5 uur) te kunnen doen in het weekend. Ik merk vooral in de koude dat ik toch iets te weinig eet en drink en daar meer moet op focussen. Voor de rest zitten snelheid en conditie goed. Deze week ook terug met de TT fiets gaan rijden. Na een uurtje los trappen stonden er al 32km op de teller. Het gevoel was heel goed. Ik vrees enkel dat de weersomstandigheden opnieuw gaat verslechteren wat de kans op fietsen in deftig  weer opnieuw gaat doen afnemen. Eind maart heb ik nog een training gepland in de Ardennen en ook enkele dagen stage in april.

Het lopen leek de voorbije 3 weken even een probleem te worden. Door de astma en de koude kon ik amper in de hogere lange duurzone gaan zonder gebrek aan zuurstof. Nu het deze week warmer werd, ging het echter supervlot in lange duur en extensieve zones waardoor ik me geen zorgen moet maken, ookal wordt het hier nog terug kouder.

Tussendoor nog wel de hulp van de osteopaat nodig gehad door al de trainingen maar daar reageert het lichaam ondertussen snel en positief op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten