woensdag 1 augustus 2012

Augustus ... maandje bijtrainen

Ik was na de IronMan 70.3 van Antwerpen iets te gretig blijven doorgaan zonder te rusten en dat heb ik me toch even bekocht tijdens dat oefenritje in Eupen zaterdag. Van 36,5km/u was er even geen sprake meer ... Even ingegrepen, zondag platte rust en dan terug van start gegaan met lange duurloop en lange fietstraining op de TT fiets, en de snelheid ging vlotjes terug richting 40km/u zonder pijne beentjes langs het kanaal ... dat valt mee.

Augustus wordt een vrij atypische maand gezien het lange seizoen (mei - eind september) en het feit dat alles toch in het teken van 18 mei 2013 staat. Mijn eerste kilo'tje is er ondertussen al terug af en ook de looptrainingen beteren terug elke week. Zondag start ik samen met Kevin en Jethro als trio in de halve van Eupen. Het fietsparcours van 80km, gelijkaardig aan Bütgenbach moet me wel liggen, los van de mislukte repetitie vorige week. Het zal een fijn en ontspannen BrTC-onderonsje worden in Eupen en tevens een goede training voor het zware parcours in Aix eind september.

Daarna start de opbouw richting wedstrijdmaand september met eerst een week met vooral enkele intensieve korte inspanningen. Ik ga de familie Van Driessche eerst (met plezier) een plezier doen door 375m te gaan zwemmen in de Sterke Peer (trio) triatlon en de dag erna neem ik deel aan mijn eerste sprinttriatlon sinds 2 jaar in Lommel. Wie weet kan ik er eens top 20 halen of zo ... Ik ben vooral benieuwd hoe het lichaam gaat reageren op een voor mij ongewone sprintwedstrijd na al die lange afstanden. Normaal zou dit mijn basissnelheid achteraf weer ten goede moeten komen.

Vanaf 15 augustus heb ik enkele dagen vrij en dan ga ik met Vanessa een paar lange fietstochten in het heuvelland maken ter voorbereiding op de 70.3 van Pays d'Aix eind september. Als ik dat nog kan combineren met een stijgend vormpeil qua lopen, ziet het er ook goed uit voor de Zwintriatlon begin september. Tussendoor gaan we nog wel proberen het podium van de trio's in Balen aan te vallen met Sam en Vanessa.

... Met nog 289 dagen op de (af)teller staan we er goed voor. Zelfs ondanks de perikelen van het voorjaar en loopachterstand, haalde ik in Antwerpen mijn doel. Mijn lichaam heeft alles goed verteerd en we zijn opgeladen voor het vervolg van de zomer. Het gewicht begint ook terug onder controle te geraken en dit zal enkel verder beteren met de geplande lange trainingen midden augustus. The best is yet to come!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten