zaterdag 23 april 2011

Het seizoen nadert ...

Teruggekeerd van de stage, is de laatste rechte lijn in zicht voor het nieuwe triatlonseizoen. De kwartwedstrijd van Geel is reeds binnen 14 dagen en dat vergt dus een iets specifiekere trainingsaanpak. De komende week ligt mijn focus op het onder controle krijgen van de tijdritfiets en het trainen van de overgang naar het lopen. ik heb ook nog een zwemtraining in openwater gepland om alvast een keer met de wetsuit getraind te hebben dit jaar. De afstanden van zwemmen, fietsen en lopen zouden geen probleem mogen vormen. Ik heb vandaag in de hitte ook nog een rustige duurloop aan 11km/u gedaan om me al wat voor te bereiden op eventuele hoge temperaturen, waar ik in het verleden al wel eens problemen mee had qua uitdrogingsverschijnselen en hoofdpijn. Ik heb ineens van de mogelijkheid gebruik gemaakt om ons nieuwe BrTC wedstrijdpakje te testen. Dit is toch ook belangrijk alvorens er een wedstrijd mee aan te vangen. En het dient gezegd: het pakje zit goed en je hebt er beziens mee!

De laatste week voor Geel zal het vooral uitrusten worden, nog een keertje rustig zwemmen, fietsen en lopen, en zorgen dat het materiaal er klaar voor is. 

Mijn doel in Geel is in elk geval onder mijn tijden van de niet-stayers van vorig jaar te gaan (Balen en Lommel) wat met de huidige vorm en verbeteringen tov vorig jaar niet echt een probleem zou mogen zijn. Al ben ik nog niet gewend aan de tijdritfiets. Het zal van de komende dagen afhangen of ik start met de tijdritfiets of de good old Koga. In het slechtste geval zal ik de tijdritfiets dopen in Zwijndrecht in juni. Voor de rest is de wedstrijd meer een voorbereiding op Brasschaat waar ik wil knallen, en natuurlijk op Antwerpen deze zomer. De wedstrijden in mei-juni moeten me een goed idee geven waar ik nog meer op moet werken voor de IronMan 70.3 in juli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten