maandag 13 mei 2013

Lanzarote - Dag 3

Deze morgen ben ik het zwemparcours eens gaan verkennen met Vanessa en Benny. Toen we aankwamen op het strand, bleek ook Marc De Ren en familie reeds aanwezig. Op de grote boei aan het einde van het lange stuk na, waren alle markeringen al geplaatst dus was het ideaal om het rondje van 1,9km eens te zwemmen. Het strand gaat zeer langzaam bergaf dus je kan goed blijven lopen. Het water was vrij warm en enorm helder, je zag echt de visjes zwemmen. De gebruikelijke borrel kreeg ik uiteraard ook even binnen en dit was wel enorm zout moet ik zeggen. Enfin veilig en wel terug aangekomen op het strand en de zwemtraining zat er al op. Dit moet wel lukken zaterdag. Uiteindelijk weet ik niet hoelang we er exact over gedaan hebben.

Deze middag wat rust genomen langs het zwembad en net voor het avondeten nog beslist om een uur te gaan lopen. We zijn richting Playa Blanca gegaan en van daar over de dijk tot aan de vuurtoren op de hoek van het eiland. Uiteindelijk hadden we er een 11tal km opzitten. Aanvankelijk zat de hartslag heel goed maar ik kreeg onderweg last van maagzuur. Waarschijnlijk niet genoeg gegeten (aanvankelijk waren we van zin na het avondeten te gaan) of het was de banaan die ik nog snel binnen had gestoken die me parten speelde. Enfin mettertijd beterde het toch wat en ik was vooral weeral blij dat ik geen last van de warmte had. De wind zorgde ook wel voor wat welgekomen afkoeling.

Morgen ga ik de klim naar El Mirador (+ afdaling) nog verkennen zodat ik de 2 zwaarste stukken van het fietsparcours toch een keer heb gereden. Ik zal donderdag of vrijdag het volledige parcours nog wel eens met de wagen doen om me ook de bevoorradingspunten te kunnen memoriseren.

Volgens Marc voorspellen ze zaterdag 5 beaufort wind waardoor het een 'echte Lanzarote' zou worden. Dat belooft dus ... Hopelijk gooit de staking op Zaventem geen roet in het eten voor onze supporters die woensdag komen. Voorlopig zouden de vluchten van jetairFly precies nog vrij OK zijn. Laat ons hopen dat de stakers terug aan het werk gaan morgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten