maandag 19 maart 2012

iPhone iOS 5.1 - batterij

Een tip voor iPhone lezers die sinds iOS 5.1 (ook) batterijproblemen hebben: Hoewel de iOS 5.1 update er speciaal gekomen is om problemen met de levensduur van de iPhone batterij op te lossen, had het bij mij een averechts effect. Binnen de 20 uur mijn batterij volledig leeg ... Wat forums afgeschuimd en het succes van iOS 5.1 bleek inderdaad zeer verdeeld. Ik besloot toch maar één van de tips te volgen en heb mijn iPhone volledig gereset via iTunes, zonder achteraf een reservekopie terug te zetten. Dus alles eraf gooien, herinstalleren, en dan via iTunes zelf terug instellen welke muziek, apps, foto's, etc er terug op mogen. E-mail accounts (iCloud) en adressen komen sowieso terug in orde als je synct met MacOS. Na 24 uur had ik nog steeds meer dan 95% batterij-inhoud en na ondertussen 48 uur nog steeds 72%. Problem solved! Conclusie: iOS 5.1 is zeker een aanrader voor de batterijduur van je iPhone/iPad te optimaliseren maar ik raad aan om je toestel helemaal te resetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten