woensdag 24 april 2013

Nog 3 weekjes

Binnen een goeie 2 week stap ik op het vliegtuig richting Lanzarote. Dat wil ook zeggen dat het trainingsvolume kan beginnen afnemen. Vorig weekend nog 3u gezwommen, 45km gelopen en 140km gefietst. Afgelopen maandag heb ik in het zwembad precies wel een verkoudheidje opgedaan. Ik heb al 2 dagen wat hoest en 'chloorslijmen' in de keel. Als voorzorg heb ik gisteren en vandaag dus maar een dagje rust gepland. Als alles goed gaat, kan ik donderdag nog een 2-3tal uur gaan lopen wanneer het nog goed weer is. Dan maak ik in het weekend weer meer tijd voor de laatste grote fietstochten. Vrijdag staat er nog de gebruikelijk clubtraining zwemmen op het programma. Door de jeugdtraining hebben we wel maar 1 lange-afstandsbaan dus ik hoop dat ook enkel de mensen opdagen die voor de lange afstand gaan dit jaar.

Maandag is mijn pa (succesvol) aan zijn hart geopereerd en hierdoor verloopt deze week toch ook iets hectischer en vermoeiender. Ik begin de vermoeidheid te voelen. Als ik komend weekend nog overleef, wordt de volgende prioriteit fris en monter naar Lanzarote kunnen vertrekken. Op 1 mei is er nog de ploegentriatlon waar ik speciaal meedoe met een tweede BrTC-team waar ik in de 3 onderdelen bij de snelsten ben, dus forceren ga ik me hopelijk niet moeten doen. En dan volgt er nog de kwarttriatlon van Lille op 5 mei waar ik nog rustig wat wedstrijdritme wou opdoen. Ik vrees echter dat dit door de koude een duatlon gaat worden, spijtig. Tussendoor verminderen we alle afstanden en intensiteiten van de trainingen. 

Het materiaal lijkt ook allemaal in orde. Ik moet enkel de fietskoffer nog ophalen de eerste week van mei en nog een pakketje gelletjes bestellen bij Dextro. Normaal zullen ook onze nieuwe Bioracer wedstrijdpakjes eind deze week arriveren. Eens aangekomen in Lanzarote leg ik nog nieuwe buitenbandjes die ik dan kan inrijden tijdens de parcoursverkenning. De loopschoenen zijn nog ververst enkele weken geleden en de wetsuit ligt nog veilig opgeborgen.

Het begint spannend te worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten