dinsdag 17 september 2019

Op weg naar Slovenië

Na het behoorlijke optreden in Viersel, is de conditie enkel nog in stijgende lijn gegaan. In Brasschaat liep ik nog 1u12 op de 10Mijl in best wel warme omstandigheden, zonder echt diep te gaan. De fietstrainingen met de club gingen harder en harder, en ook het zwemmen bleef zeer comfortabel en consistent. Het laatste weekend voor Slovenië leken de benen zelfs beter dan ooit tijdens een fietsweekendje in de Hoge Venen.

Nu is het enkel een beetje koffiedik kijken naar de weersomstandigheden en vooral het fietsparcours van de 70.3. Er wordt een nazomer voorspeld en de vraag voor mij zal vooral zijn of dit een gevoelstemperatuur van 25 of 30 graden met zich meebrengt, al dan niet met wat verkoelende wind. Het fietsparcours blijkt ook een hele kluif. Met 1290 hoogtemeters sloeg maar 10% van de deelnemers in mijn leeftijdscategorie er vorig jaar in onder de 3u te blijven op de 90km. Men vergelijkt het hier en daar met het zware parcours van Nice, al zijn de klimmen hier iets langer maar vooral toch minder steil. Dat zou de gemiddelde snelheid toch ten goede moeten komen.

Ik voel momenteel een sub 5u conditioneel mogelijk op een gemiddeld parcours, maar het profiel van het Sloveens-Italiaanse fietsparcours zal dit vast en zeker onmogelijk maken. In plaats van richting 2u30 ga ik dan maar proberen zo dicht mogelijk bij de 3u (30km/u) te komen, om een totaaltijd van om en bij 5u30 te realiseren. Hopelijk kan ik me zo toch zonder ongelukken in de eerste helft van mijn ‘afscheidnemende’ leeftijdsgroep nestelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten