donderdag 7 juni 2012

Hoera, er komt snot uit mijn neus!

Het had de titel van een nieuw stuk van 't Echt Antwaarps Theater kunnen zijn, maar niets is minder waar. De NKO arts (Dr Peetermans) heeft gisteren op 7 minuten tijd een diagnose en oplossing voor mijn reeds  6 weken durende sinusproblemen vastgesteld.

De medische term kon ik onmogelijke onthouden maar blijkbaar zit er een zwelling boven in mijn neus die alle afval tegenhoudt, en zorgt voor neus, keel, sinus en oorproblemen. Vandaar dat ik al 6 weken niet meer geniest of gesnoten heb en de enige minimale slijmafvoer enkel via mijn keel plaatsvond.

Ik heb nu een spray en nieuwe medicatie gekregen die ik langzaam moet afbouwen per week, en Dr Peetermans garandeerde me dat ik er binnen 2 weken volledig van af ben. Ik zal de mens eeuwig dankbaar zijn, en dat voor slecht 60 euro ;-)

En zowaar, vanmorgen tijdens een onschuldig fietstochtje moest ik plots snuiten! Gelukkig reed er niemand achter mij want die was gegarandeerd uitgegleden over die massa snot. Thuis achteraf nog een keertje, en mijn hoofd voelt al veel meer verlicht dan de voorbije dagen. Hopen dat de trend zich zo voortzet, dan gaat het inderdaad snel opgelost geraken.

Oh ja, tip voor de mede-triatleten en zwemmers om dit soort ontstekingen te voorkomen: Spoel je neus regelmatig met een zoutoplossing onder druk, en zeker na het zwemmen in chloorrijk water. Stérimar is hiervoor een prima product, zeer doeltreffend en gezond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten