dinsdag 8 mei 2012

Osteopaat to the rescue

Toch nog maar eens opnieuw een afspraak met Hans gemaakt. De vorige dateert nu toch alweer van een half jaar geleden, schat ik, en mijn gevoel van de laatste paar weken baart me toch wat zorgen voor de wedstrijd in Leuven op 20 mei.

De 10 Miles van Antwerpen waren het eerste evenement nadat ik tijdens de paasstage stevig ziek was geweest. Mijn tijd op de 10 Miles was zeker niet slecht maar het gevoel was er niet goed. Mijn benen wilden echt niet mee en er zat totaal geen versnelling in. De eerste paar dagen nadien ging het echter terug prima en ik vermoedde dat de antibioticakuur nog niet helemaal uitgewerkt was.

De laatste week wil het echter weer niet meer vlotten. Mijn hartslagen zijn wel OK en de snelheid is ook niet slecht maar ik voel me echt niet goed tijdens de trainingen, uitgezonderd het BK ploegentriatlon. De benen voelen echt aan als lood, ook de armen en rug blijven precies stijf. Ik heb het gevoel alsof ik moet harken om mijn lijf vooruit te krijgen, hoewel ik net weer wat kilo's meer kwijt ben. Zondag was het na 105km op de fiets echt goed geweest en gisteren moest ik weer noodzakelijkerwijs de looptraining na een uur afbreken wegens darmstoornissen.

Het zal waarschijnlijk wel een combinatie zijn van het ziek zijn, een paar geblokkeerde wervels en misschien het feit dat ik terug wat zero-producten drink. Hoogtijd om even alles te laten rechtzetten 2 weken voor Leuven. Het zwemmen in Geel zondag baart me helemaal geen zorgen maar ik zou zaterdag ook nog eens graag een lange fietstocht doen en maandag een deftige looptraining besluiten met een goed gevoel. Ik wil niet richting Leuven gaan met vraagtekens. Die wedstrijd is sowieso een deel van de opbouw naar de zomer maar ik wil ze wel zorgenvrij starten. Spoedig moet ik inschrijven voor Lanzarote 2013 en dat doe ik liefst wel met volle enthousiasme dan met een slecht gevoel na een wedstrijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten