zondag 29 mei 2011

Verslag Kwarttriatlon Brasschaat - een succes - totaal 2u17min

Voor eigen publiek wil een mens deftig presteren. Na de capriolen van Geel enkele weken terug, wist ik dat de conditie wel goed zat maar de terugval tijdens het lopen had me toch enige schrik aangejaagd. Eén geluk had ik in Brasschaat, een start op een vroeg uur (10u15) en een temperatuur net onder de 20 graden Celsius, dank u wel Frank en Sabine!

Met 235 atleten zijn we vertrokken wat in de eerste paar honderd zwemmeters aanleiding gaf tot de nodigen djoefen en stampen, waar we dan maar vlot mee meegedaan hebben. Ik heb niet super gezwommen maar het voelde toch ook niet echt slecht aan en bij het verlaten van het water, had ik geen problemen om vlot de omschakeling naar het fietsen te maken. In de gecorrigeerde uitslag bleek ik 26:04 gezwommen hebben inclusief het lopen tot de registratiemat dus de zwemtijd zal opnieuw ongeveer 25:30 geweest zijn..

Even de gas volledig open draaien tot er een groepje vormt, en wat voor één was me dat! Met zijn zessen zijn we beginnen scheuren langs het parcours, waarlangs de supporters me luidkeels aanmoedigden. Buiten de kopgroep die ons een ronde aansmeerde, is er niemand in geslaagd ons groepje in te halen of voorbij te steken. Het resultaat was 38,5km in 1u01 ofte gemiddeld  38km/u! De schrik zat er wel in om te veel krachten verspeeld te hebben om nog een goede loopproef af te leggen.

Ik verliet de 2e wisselzone en begon aan mijn 4 rondjes parkloop. Opnieuw veel supporters langs de kant en het voelde niet slecht aan. Het probleem in de eerste 2 rondes was wel dat die supersnelle atleten die ruim voor me hingen, me zo hard voorbij vlamden dat ik precies stilstond. Blijkbaar ging het toch nog iets te rap voor cameraman Nice Burt want die heb ik er toch even moeten op wijzen de mensen in de juiste richting te filmen ;-) Ik had even een dipje in ronde 2 waar Peter en Mike me passeerden maar daarna vond ik een goed ritme. Ik haalde in de laatste 2 rondes terug vrij veel mensen in, dubbelde nog enkele van onze clubgenoten (waarvoor welgemeende sorry) om de loopproef te beëindigen in voor mij een propere tijd van 46 minuten, of een gemiddelde van 13km/u. 

Mijn totaaltijd was uiteindelijk een onverhoopte 2u17min18sec, wat me een 105e plaats opleverde in een Flanders A-cup wedstrijd! Ik had wel een beetje gedroomd van een tijd in de buurt van de 2u20 maar was er nog nooit in geslaagd onder de 2u30 te gaan. Uiteindelijk was onze club BrTC zeer goed vertegenwoordigd in Brasschaat met prachtprestaties voor Nicholas (2e) en mijn vrouwtje Vanessa (3e ondanks een vliegende sliding), op de 1/8e triatlon. Ook alle andere BrTC hebben een mooi parcours afgelegd en de meeste zich zelfs zwaar overtroffen.

Wij kijken weer met goeie moed uit naar de volgende wedstrijd, zijnde Zwijndrecht op 12 juni, maar stilaan begint toch alles nog om 1 ding te draaien, de Antwerp Ironman 70.3 op 24 juli! Allen daarheen!

Foto's volgen nog. Er zijn zoveel mensen die foto's hebben genomen dat het even gaat duren voor ik alles verzameld heb, ook voor de andere BrTC-ers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten